Nonsens, garrar och allt därimellan

Av Zippo - 27 juli 2013 09:19

Iag så var det dags att testa den nya videokameran...den skall ju tåla vatten.Sagt och gjort så laddade vi upp med lite ris till fiskarna och plumsade i böljan blå.Videokameran funkade bra så en och annan fishy scen blev filmat.Det har väl totalt blivit nån timme film nu (inte bara fiskar då) så grabben har lite och klippa ihop nör vi kommer hem./Zippo

Av Zippo - 26 juli 2013 12:56

Dagens stora nyheter.Vi knallade genom djungeln till grannstranden och käkade lunch (Coco tuna cheese sandwitch special).Passade också på och kika in var vi skall bo...bungalow A5...såg bra ut...precis framför stranden.Kvällens undehållning fram till nu är det Australiensiska paret med två barn som har tagit boendet som vi hade första natten i anspråk.Efter dagens aktiviteter så skulle de upp till sitt boende..det roliga är att de duschade i "fotbadet" utanför boendet.Vi satt med stora ögon och stirrade samtidigt som vi fnissade lite diskret.Hade de verkligen missat att de hade en dusch i rummet?.Ja vem vet...men lite roligt var det i alla fall.Tjing./Zippo

Av Zippo - 26 juli 2013 04:10

Har inte riktigt koll på dagarna längre..tror det är den 26 e men är osäker.Igår morse så skulle till och med Niagafallen ha varit stolta...syftar till mitt toabesök samma morgon..och då menar jag inte "morgonkisset".Verkar dock inte vara nån fara för sen dess så har det varit lugnt.Dagen flöt på precis som de andra dagarna men med en liten skillnad..vi hade tagit med oss ris för att mata fiskarna med.Rätt kul och sitta precis vid stranden och ha en 50 talet galna firrar runt omkring sig.Vi testade även restaurangen vid Coral View men den var sisådär...hälften av oss fick bra mat..andra hälften minde bra.Blir nog Mamas i fortsättningen...bättre och billigare.Medans vi satt och åt så kunde vi se ett större åskväder torna upp ( baserat på blixtarna) men det blev inte så mycket av det.Knappt att det ens regnade och nu på morgonen så skiner solen som vanligt.Är snart klar med bok nr 4 och även grabben har snart avslutat sin första....tror det var hans 3 e bok som han någonsin har läst.Nä upp och skita och sen hitta på nåt kreativt...funderar på ta en tur till grannön och kika hur det har det./Zippo

Av Zippo - 24 juli 2013 13:21

Det börjar bli kväll här nu...1930 snart och vi laddar för den kommande middagen.Kanske blir det deep fried squid för mig och grabben...kanske nåt annat.Japp...har hunnit med några rom/cola och även ett par chang har slunkit ner vid det här laget.Mr Lee som tillhandahåller diverse tjänster vid stranden (b.l.a grillar burgare) ser rätt full/hög ut...kan inte bestämma mig för vilket.Fladdermusen som finns i mängder här vid solnedgången härjar runt som vanligt...rätt trevligt då jag vet att de håller på och dör ut i mängder i i världenTtidvattnet har dragit sig tillbaka (ett par meters skillnad) och sporadiska strömavbrott förekommer lite då och då.En rätt vanlig kväll här med andra ord....tja det e 27 grader varmt..inte riktigt svenskt kanske.Funderade på om vi skulle dra iväg på snorkeltur imorgon...men vi skippar nog det och tar "vår" rev imorgon också.Ska dock beställa in "plain rice" som jag smyger in i en plastpåse som vi skall locka firrarna med....blir spännande./Zippo

Av Zippo - 24 juli 2013 09:40

Har absolut ingenting nytt eller spännande att rapportera.Kanske då att vi hittade på 4 olika anemoner med clownfiskar idag när vi var ute och snorklade några hundra meter från vårt ställe.Rätt ok snorkling där faktiskt..direkt från stranden men rätt mycket död korall som på så många andra platser i världen.Sikt..tja ca 10-15 meter eller nåt sånt.Vi har precis käkat lunch (aningen sent) och nu blir det några timmar sola och bada innan vi drar oss in till vår lilla hydda.Hoppas de e bra i gamla svedala..solen skall i alla fall skina har jag försått./Zippo

Av Zippo - 23 juli 2013 08:53

Vi har nog hittat rytmen nu och det är inte direkt 100 bps som gäller här inte.Frukost..bada/snorkla...lunch...bada/snorkla...duscha...middag..några rom/cola med cigarr..sen sängen.Förresten så har jag avslutat bok nummer 2.Få se om jag skall ge mig i kast med nr 3 direkt eller om jag tar en paus.Så vi har det hur soft som helst, maten smakar bra...det regnar inte...och avföringen äro normal hos alla inblandade..med andra otd så kan det inte bli så mycket bättre./Zippo

Av Zippo - 22 juli 2013 08:06

Tvätten hämtades igår kväll och allt var med (det börjar arta sig med andra ord) , kvällen avslutades med middag hos Mammas precis bredvid vår ställe här på stranden.Sm de flesta vet så är det ju Ramadan just nu och det har yttrat sig även här.Igår kväll när vi skulle äta så var alla ställen stängda (finns 3-4 ställen att välja på här på stranden) varav vissa hade haft stängt hela dagen.Vi blev väl lite fundersamma om det hela skulle sluta med att vi inte skulle få nån mat men sen kl 20:00 så var det några som slog upp portarna.Som jag nämnde så var det Mammas som gällde och det hela gick både effektivt och smakade bra.Idag så gick vi upp rätt tidigt, käkade lite frukost och drog iväg till nästa strand där vi passade på och snorkla i ett par timmar.Just nu så har vi kastat i oss 3st club sandwitch med pommes 1 pommes, 4 cola och en stor flarra med vatten.Det slutade på 49 Ringit..ca 100:- så prisnivån är rätt human kan man väl säga.Snart blir det till och bada och sola några timmar...upp och duscha och sen käka.Kvällen avslutas nog med några rom/cola (1 flaska klarade sig ju) och en cigarr samt en bok på altanen.Har hunnit läsa klart 1 bok redan nu och är halvvägs på den andra./Zippo

Av Zippo - 21 juli 2013 10:09

Det har ju varit lite hektiskt den sista tiden så idag så tog vi sovmorgon vilket kändes jäkligt skönt.Vi har under dagen bytt rum/stuga till den vi skall ha resten av tiden på det här stället och sen har vi även varit och skrivit in oss på dykcentretDär vi skall ta våra open water cert.Vi provade stigarna som förbinder vår nuvarande strand med grannstranden (där vi skall bo sen..ta våra dykcert) och det var rätt intressant.Inte helt lätt att ta sig fram bland rötterna och till råga på allt så var det en rätt bra höjd man skulle klättra över.Tillbakaresan så hoppade vi i en båt istället....lite bättre lite enklare.I gåt kväll så testade vi restaurangen på anläggningen och det var ju ungefär som förväntat...tog 2 timmar innan maten komoch total förvirring rådde.Men det var bara vad vi förväntade oss då det mesta är rätt kaotiskt och ostrukturerat på dessa öar :-)En annan observation var att det i alla fall just nu är övervägande Holländare som bor här...men italienare, fransmän, tyskar, sdostasiater, engelsmän och en och annan vilsen skandinav finns med i skaran.Många barnafamiljer och det är inte ofta jag reagerar på ungar men holländarnas kids levlde verkligen rövare igår...7-10 ungar som sprang och skrek satte definitivt mina nerver på prov.Nu hoppas jag bara att jag får mina kläder tillbaka från tvätten (de som var spritindräkta)...börjar bli den tiden på eftermiddagen i alla fall om de nu inte har slarvat bort dom vill säga./zippo