Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under oktober 2008

Av Zippo - 5 oktober 2008 11:16

Har slarvat lite med deltagandet i fototriss men idag så gjorde jag en ansträngning på temat energi.


Försökte i alla fall lite grann hålla ihop bilderna och kanske skulle man kunna kalla bildserien för stad och energi

Två av bilder är väl ganska så självklara och "foten" tillhör en busschaffis som tog en liten "power nap" medans turisterna var ute och gjorde sitt.

Så enkelt var det.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, energi, bilder, foto, tema, ansträngning


ANNONS
Av Zippo - 5 oktober 2008 11:05

Upptäcker att det är svårt att hinna skriva nåt nuförtiden och uppgiften blir inte lättare av att man bara "somnar till" om kvällarna.

Mina svårigheter med "vakenheten" kan ju bero på den där garren, grillen och vinglaset som åkte fram under Lördagskvällen.

Hur som helst så tänkte jag bara rapportera vad som puffades upp under nämnda kväll.

Cigarren var en Paratagas petit corona som jag fick av Peter E under Fredagens lunchherf.

Om jag inte har helt fel så var det en cigarr från 2003 och smakmässigt så drog den mot nötter och vitpeppar.

Betyget blir en gjuten 4/5 och jag tackar Peter E som gjorde upplevelsen möjlig.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puff, partagas, mumsig, gåva, lördag

ANNONS
Av Zippo - 4 oktober 2008 01:45

Då har jag bestämt mig för vilka bilder som jag skall skicka in till Metro global photo challenge.

Temat för i år var Urban Jungle och jag hoppas att jag har träffat rätt i alla fall med några bilder.

Det blev 5 de nedanstående och som jag sa så räknar jag med minst en plats bland de tio bästa.

:-)


/Zippo


Andra bloggar om: foto, bilder, metro, challenge, photo, urban jungle

Av Zippo - 3 oktober 2008 23:33

Ännu en arbetsvecka äro till ända och eftersmaken smakar så där lagom sött.

Kanske beror det på mina studdiga utsagor att jag skall konfigurera lastbalansering i ett kritiskt projekt nästa vecka (trots att jag aldrig har en varit inloggad i dylik apparat) eller kanske beror det på lunchherfen som jag hade med Peter E idag.

Svaret får tillsvidare vara obesvarad och jag nöjer mig med att konstatera att livet känns fint just nu.


Sitter just nu och klurar på vilka bilder jag skall anmäla till Metro Global Photo Challenge där jag ödmjukt räknar med en topp tio placering.


/Zippo


Andra bloggar om: liv, leverne, kallt, foto, vinst, vecka, slut, arbete

Av Zippo - 3 oktober 2008 21:36

Fredagskvällen rullar på och jag blev så till den milda grad inspirerad av Calles Corner 1.5 att jag i alkoholdimmorna beslutade att skicka iväg ett mail till samtliga "kontakter" jag kunde hitta på Allteles hemsida.

Mailet kan ses nedan.

 

Hej igen!
Vet inte om mina "påminnelser" (tidigare mail) tar skruv men jag kan i alla fall komma med lite reflektioner om hur jag som kund upplever situationen.

Skall det verkligen vara som så att jag som kund skall bli påförd påminnelseavgifter när det uppenbarligen är ni som inte har fungerande rutiner?.
Tycker att det är direkt stötande och på gränsen till bondfångeri som jag allvarligt funderar på att anmäla till lämpliga instanser.

När jag som allra hastigast surfade runt för att undersöka vad andra tyckte om Alltele så var det inte direkt svårt att hitta inlägg som riktade kritik mot hur kundbemötandet på Alltele fungerade.

Ett exempel kan ses på följande länk http://www.norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article144321.ece publicerat 2008-07-07.
Jag skall väl egentligen inte bli omöjlig men jag dristar mig till och ställa frågan vad i helsicke är det ni håller på med?.

Man snackar i artikeln om "tillfälliga problem" och jag kan inte annat än konstatera att det bara är ett lagom intetsägande ord som inte säger någonting då dessa problem uppenbarligen fortfarande existerar 2008-09-30.

Citerar dig Annelene: "Jag såg igår att en kund väntat i 28 minuter, det är under all kritik".
Vad anser du om att jag satt i en telefonkö i 1 timme och 28 minuter innan jag kom fram?, under all kritik? att ni skall se över rutinerna?, hög belastning? det stämmer inte med powerpoint presentationen som jag gjorde sist?.

En annan sak som ni tydligen har satt era mål långt utanför vad ni förmår är hur snabbt ni skall svara på frågor genom e-mail.

Citerar följande från eran hemsida:
"Vi lägger om och effektiviserar hanteringen av mail, så att du kan få svar inom rimlig tid, det vill säga inom 24 timmar".
Verkligheten säger att 24 timmar har gått och jag har inte sett skymten av några e-mail som svar på mina tidigare frågor.

Ett annat uttalande som jag tycker är direkt sorglig är citerar "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter".
Jag kan med bestämdhet säga att jag vet hur det är att bli VIP behandlad och det är definitivt ingenting som jag har upplevt med Alltele.

Hoppas att ni tar den något bittra kritiken på rätt sätt och jag emotser er svar på mitt tidigare e-mail. 


Vi får väl se var detta slutar, kanske att jag till och med får e-mail från en helgstressad chef.


/Zippo


Andra bloggar om: alltele, mail, elakt, kritik, dåligt, suck

 

Av Zippo - 3 oktober 2008 20:10

Alltele.

Man kan ju undra hur företaget ifråga egentligen mår och om de egentligen kan prestera nåt mer än skitsnack gentemot kunderna.

Då jag snart skall få "stadsnät" så var det dags att säga upp mitt gamla ADSL abonnemanget med Alltele (Adamo sen TDC och nu Alltele).

Tjänsten i sig har väl fungerat ganska så bra men när det kommer till kundmottagandet så handlar det definitivt om ett företag som underpresterar o det grövsta.


Vet inte hur många gånger det har varit problem med att få ut e-fakturorna som i sin tur har ställt till det med problem för mig som kund.

Det senaste exemplet var en räkning som landade 1,5 veckor för sent till mig och nu skall jag betala förseningsavgifter.

PINSAMT.

När jag skulle säga upp abonnemanget så satt jag i 1 timme och 28 minuter i en telefonkö och det är ju lite annat än personen i den här artikeln.

Till råga på allt så hamnade jag inte ens hos alltele utan några andra inkontrakterade personer som egentligen inte visste någonting om ingenting.

Just nu så sitter jag och hoppas på bekräftelse via mail att de (Alltele) verkligen har fått min uppsägning men än så länge har jag inte ens fått svar på det.


Tycker att följande uttalande av Anne-Lene Andersson "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter"  i den länkade artikeln luktar bara flashig omslagspapper utan innehåll.


Tycker att ni också skall läsa följande lilla story om att vara kund hos Alltele.


/Zippo


Andra bloggar om: alltele, pinsamt, kundservice, adsl, suck, svar, missnöjd


Av Zippo - 1 oktober 2008 21:45

Jag har alltid trott att vad mindre man jobbar desto mer tjänar man.

Trodde väl inte i mina vildaste fantasier att jag skulle få den teorin bekräftat men där var den med svarta pixlar på vita pixlar.

Förutom artikeln ifråga som för övrigt fick mig att börja fundera på nya jobb så sliter jag på med "inlärningsprocessen" som varje ny arbetsplats innebär.

Är dock lite osäker på hur framgångsrikt jag har lyckats med uppgiften så jag har kallat chefen och en kollega till "feedbackmöte".

Om inte annat så visar jag i alla fall på initiativförmåga.

Alltid nåt med andra ord.

Veckan har även bjudit på en luchherf (vi var hela 3st) och jag hoppas på en upprepning under Fredagen.


Smoke on.


/Zippo


Andra bloggar om: herf, lunch, jobb, pengar, arbete, lite, lön


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Följ bloggen

Följ Nonsens, garrar och allt därimellan med Blogkeen
Följ Nonsens, garrar och allt därimellan med Bloglovin'

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se