Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008
Fredagskvällen rullar på och jag blev så till den milda grad inspirerad av Calles Corner 1.5 att jag i alkoholdimmorna beslutade att skicka iväg ett mail till samtliga "kontakter" jag kunde hitta på Allteles hemsida.
Mailet kan ses nedan.
Hej igen!
Vet inte om mina "påminnelser" (tidigare mail) tar skruv men jag kan i alla fall komma med lite reflektioner om hur jag som kund upplever situationen.
Skall det verkligen vara som så att jag som kund skall bli påförd påminnelseavgifter när det uppenbarligen är ni som inte har fungerande rutiner?.
Tycker att det är direkt stötande och på gränsen till bondfångeri som jag allvarligt funderar på att anmäla till lämpliga instanser.
När jag som allra hastigast surfade runt för att undersöka vad andra tyckte om Alltele så var det inte direkt svårt att hitta inlägg som riktade kritik mot hur kundbemötandet på Alltele fungerade.
Ett exempel kan ses på följande länk http://www.norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article144321.ece publicerat 2008-07-07.
Jag skall väl egentligen inte bli omöjlig men jag dristar mig till och ställa frågan vad i helsicke är det ni håller på med?.
Man snackar i artikeln om "tillfälliga problem" och jag kan inte annat än konstatera att det bara är ett lagom intetsägande ord som inte säger någonting då dessa problem uppenbarligen fortfarande existerar 2008-09-30.
Citerar dig Annelene: "Jag såg igår att en kund väntat i 28 minuter, det är under all kritik".
Vad anser du om att jag satt i en telefonkö i 1 timme och 28 minuter innan jag kom fram?, under all kritik? att ni skall se över rutinerna?, hög belastning? det stämmer inte med powerpoint presentationen som jag gjorde sist?.
En annan sak som ni tydligen har satt era mål långt utanför vad ni förmår är hur snabbt ni skall svara på frågor genom e-mail.
Citerar följande från eran hemsida:
"Vi lägger om och effektiviserar hanteringen av mail, så att du kan få svar inom rimlig tid, det vill säga inom 24 timmar".
Verkligheten säger att 24 timmar har gått och jag har inte sett skymten av några e-mail som svar på mina tidigare frågor.
Ett annat uttalande som jag tycker är direkt sorglig är citerar "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter".
Jag kan med bestämdhet säga att jag vet hur det är att bli VIP behandlad och det är definitivt ingenting som jag har upplevt med Alltele.
Hoppas att ni tar den något bittra kritiken på rätt sätt och jag emotser er svar på mitt tidigare e-mail.
Vi får väl se var detta slutar, kanske att jag till och med får e-mail från en helgstressad chef.
/Zippo
Andra bloggar om: alltele, mail, elakt, kritik, dåligt, suck
Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...
Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...
Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...
Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...
Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 | 4 | 5 | |||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | |||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||
20 | 21 | 22 | 23 |
24 |
25 |
26 | |||
27 |
28 | 29 |
30 |
31 | |||||
|