Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Alltele

Av Zippo - 3 oktober 2008 20:10

Alltele.

Man kan ju undra hur företaget ifråga egentligen mår och om de egentligen kan prestera nåt mer än skitsnack gentemot kunderna.

Då jag snart skall få "stadsnät" så var det dags att säga upp mitt gamla ADSL abonnemanget med Alltele (Adamo sen TDC och nu Alltele).

Tjänsten i sig har väl fungerat ganska så bra men när det kommer till kundmottagandet så handlar det definitivt om ett företag som underpresterar o det grövsta.


Vet inte hur många gånger det har varit problem med att få ut e-fakturorna som i sin tur har ställt till det med problem för mig som kund.

Det senaste exemplet var en räkning som landade 1,5 veckor för sent till mig och nu skall jag betala förseningsavgifter.

PINSAMT.

När jag skulle säga upp abonnemanget så satt jag i 1 timme och 28 minuter i en telefonkö och det är ju lite annat än personen i den här artikeln.

Till råga på allt så hamnade jag inte ens hos alltele utan några andra inkontrakterade personer som egentligen inte visste någonting om ingenting.

Just nu så sitter jag och hoppas på bekräftelse via mail att de (Alltele) verkligen har fått min uppsägning men än så länge har jag inte ens fått svar på det.


Tycker att följande uttalande av Anne-Lene Andersson "Alla våra kunder är VIP-kunder och ska behandlas därefter"  i den länkade artikeln luktar bara flashig omslagspapper utan innehåll.


Tycker att ni också skall läsa följande lilla story om att vara kund hos Alltele.


/Zippo


Andra bloggar om: alltele, pinsamt, kundservice, adsl, suck, svar, missnöjd


 
 
Ingen bild

Mange

17 oktober 2008 12:06

Hej Zippo, grattis till din seger mot leverantören! :)

Har själv varit kund hos TDC/AllTele i drygt ett år och har varit nöjd med deras störningsfria drift.

Jag har också märkt att det lönar sig att vara envis. Rätt ska vara rätt. Ibland känns det som företagens avtalsvillkor innehåller en mängd kryphål som de själva försöker utnyttja.

Synd att det inte finns flera som vi, som är envisa och "står på sig".

Surfa på & lycka till!

/Mange

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards